Browse By

Brija Dot Com predstavlja: John Digweed intervju

Dobili smo priliku odraditi intervju s jednim od najvećih imena na elektronskoj sceni danas, s legendom i veteranom koji je i danas među 10 najboljih DJeva današnjice. Povodom izdanja trećeg dijela njegove Transitions mix kompilacije, Brija Dot Com magazin ponudio je svim zainteresiranima da postave pitanje, a samo ona najbolja su izabrana finalni intervju s John Digweedom! Brija Dot Com ovim putem zahvaljuje se Kristi Booker iz Bang PR agencije, Rennaissanceu, članovima Brija Dot Com Foruma te samom Johnu Digweedu na svoj pomoći oko ostvarivanja ovog intervjua. Interview pročitajte u nastavku!
Pozdrav, g. Digweed! Dopustite mi da Vam na početku zahvalim na vremenu koje ste odvojili za odgovaranje na pitanja koja su Vam pripremili ljudi sa Brija Dot Com! Prvo, pitam se zašto ste se odlučili biti upravo DJ/producent, i kako to da ste još uvijek u tim vodama?
Uvijek sam jako volio elektronsku glazbu, što je, čini mi se, posljedica odrastanja u 80-ima. Sheffieldski bendovi Heaven 17 i rani Human League su dva ključna utjecaja, a od te točke do house eksplozije s kraja 80-ih i početka 90-ih bio je samo mali korak. Postati DJ bio je prirodan put k mojem aktivnom sudjelovanju u toj kulturi u razvoju.
Kada i kako ste prvi put došli u dodir s DJ opremom? Kakav je bio osjećaj?
I opet, prirodan slijed. Tada sam već imao poveću količinu ploča i želju za nastupanjem pred publikom, tako da mi je par gramofona postao nužan. I kao kod svakog mladog DJa – vježbanje, vježbanje, vježbanje…
Kada smo već kod DJ opreme, što mislite o modernim tehnologijama mixanja računalima (Ableton Live) ili programima koji emuliraju vinil (Serato, Final Scratch)?
Uvijek me pitaju ovo pitanje i uvijek dajem isti odgovor – mislim da nije bitno sredstvo s kojim DJ nastupa, stvar je više u programiranju seta i njegovom mixanju.


Koja je razlika između Vaših solo nastupa, te dueta sa Sashom?

Nastupamo nešto drugačije od uobičajenog kad nastupamo zajedno. Sasha odvrti pjesme koje mi često daju kreativnu slobodu da odsviram neke pjesme koje inače ne bih pustio, a to, naravno, funkcionira i u obrnutom smjeru. Često završimo na nekim mjestima kojima nijedan od nas ne bi prišao u solo mixevima, što je vrlo uzbudljivo, nešto što obožavatelji, clubberi i prijatelji često vrlo dobro prihvate i komentiraju. Mislim da je to jedan od glavnih elemenata koji čini naše partnerstvo toliko posebnim.
Postoji li, i ako postoji kakva je, razlika u Vašim setovima kada nastupate kod kuće u Britaniji ili negdje u ostatku Europe?
Svi moji setovi su različiti, nikad ne ponovim nastup dvaput. Moj zvuk se ne mijenja ovisno o teritoriju, nego više o samom eventu. Uvijek počnem nešto dubljim zvukovima i gledam kako publika reagira, ako prihvate taj način možda nastavim u tom stilu nešto duže, pogotovo u intimnijim klubskim okruženjima, iako uvijek volim krenuti prema nešto žešćim završecima po kojima sam postao poznat.
Koja je razlika između Transition mixeva i ostalih Vaših setova?
I nema baš previše razlike. Upravo sam predstavio trenutne presjeke različitih trenutaka svojih setova kroz tri Transition kompilacije, od kojih je posljednja vjerna preslika mojih mixeva u samom vrhuncu. Kako bih uspio uhvatiti taj osjećaj, za CD sam odabrao 20 pjesama koje sam i posebno editirao.
Transitions radio show je iznimno popularan. Gdje vidite budućnost ove radio emisije?
Volio bih ju odvesti korak dalje. Zadovoljava me činjenica da se naša mreža kroz koju emitiramo emisiju širi svakim danom, a dok god nastavim tim putem ne mogu tražiti ništa više.
Tko Vam je omiljeni producent na sceni i zašto?
Mislim da ne bi bilo pravedno izdvojiti samo jednog producenta, no uistinu cijenim radove izraelskih momaka – Gerber, Shlomi Aber i Guy J su očiti trio. Nekako uspijevaju uhvatiti napredan zvuk koristeći techno i house utjecaje, što na kraju rezultira energijom koja se savršeno uklapa u moje setove.
Možemo li očekivati novi Bedrock singl? Ako da – kada? :)
Drago mi je što to pitaš! Nick i ja smo snimili 25-minutnu pjesmu (Gridlock, op.a.) za novu Transitions kompilaciju, koja se nalazi na bonus disku koji je ujedno i CD-ROM sa dosad neobjavljenim slikama s jednog mojeg Mayan nastupa iz Los Angelesa. Snimili smo i dvije kraće verzije koje uskoro kreću u prodaju, negdje početkom studenog. Te verzije sam uvrstio u svoje setove za svoju američku turneju i vrlo sam zadovoljan dosadašnjim reakcijama publike.
Što mislite o dosadašnjoj sceni i ljudima koji posjećuju partye?
Meni je scena snažna kao i uvijek, no sretan sam što imam toliko puno odanih obožavatelja i neizmjerno sam im zahvalan na tome.
Kakav je bio osjećaj skladati soundtrack za film Stark Raving Mad?
Bilo je teško. To je klubski film, pa smo morali uhvatiti taj osjećaj, no u isto vrijeme sve je moralo funkcionirati na glazbenoj razini; tipično strukturiranje u obliku dance skladbe sa kompletnim breakdownom što biste inače doživjeli u klubu nije dolazilo u obzir. Ironično, jer napraviti soundtrack za film koji nije temeljen na clubbing kulturi bi bilo puno lakše (barem mi se tako čini!).
Promovirate li neku posebnu filozofiju u svojim setovima?
Samo onu o kojoj sam odgovorio nešto prije – pročitati želje publike i isprogramirati završetak u najboljoj maniri crescenda.
Koji trenutak svoje prebogate karijere biste odabrali kao najdraži? Vjerujem da takvih imate pregršt ;)
Da, ima ih podosta, ali nastup na Big Beach Boutiqueu s Fatboy Slimom pred 250 000 ljudi bi definitivno bio pri vrhu, pa možda čak i na samom vrhu izbora.
Zašto današnja glazba naginje prema nešto minimalnijem zvuku?
Zvuk je uvijek napredovao i, iskreno rečeno, trenutno je vani puno odlične glazbe koja dolazi iz Njemačke, koja nije sva minimalna u doslovnom smislu. Mislim da je trenutni zvuk uzrokovan i uvjetovan napretkom u kreiranju zvučnih sustava što dopušta DJevima i producentima svojevrsna istraživanja unutar samog zvuka i kreiranju smislenih uradaka i efekata od onih nešto suptilnijih elemenata.
Što još volite poslušati osim elektronske glazbe?
Volio bih imati vremena poslušati nešto drugačije glazbe, no između usavršavanja svojih setova novim skladbama, radio emisije i studija, to jednostavno nije moguće!
Brija Dot Com ovim putem zahvaljuje se Kristi Booker iz Bang PR agencije, Rennaissanceu, članovima Brija Dot Com Foruma te samom Johnu Digweedu na svoj pomoći oko ostvarivanja ovog intervjua.
R.M.