Cirkus zvan DJ MAG Top 100
Top 100 DJ Mag ljestvica je od ove godine definitivno postala ljestvica koju kreiraju djeca do 18 godina, glazbeno neuki ljudi i novac.
Isto tako ova ljestvica je postala irelevantna u svakom smislu. O davne 1991. godine ovaj popularni časopis izbacuje godišnju ljestvicu najboljih dj-a, no publika i tko odlučuje o ovoj ljestvici se bitno razlikovala od danas. Od 1991. do 1996. urednici magazina sudjeluju u odabiru, dok od 1997. ta odluka pada na čitatelje. I ta odluka ne samo da je bila relevantna, nego je proteklih godina pokazivala stvarno stanje na sceni; tko je najpopularniji, ali i tko je najkvalitetniji izvođač.
Tako se nizaju brojevi jedan na kojima su bili Cox, Oakenfold, Sasha, John Digweed, Tiesto, Dyk, Buuren – sve sama krema elektronske glazbe. Zastupljeni su bili jednako i techno i trance, kao i house.
No cijeli preokret dolazi 2011. Cijela scena se mijenja doslovce, mogao bih reći preko noći kada Arminu, tada zaista najboljem producentu i DJ-u, nagradu oduzima Guetta. Cijela dvorana je u čudu, čuju se uzvici i fućkanje, a Armin skoro pušta suzu u trenutku predaje nagrade. Tad smo se svi zapitali gdje je elektronska glazba krenula.
Isto tako ne mogu ne priznati kako je tada Guetta žario i palio, punio dvorane, ali istovremeno radio vrlo kvalitetnu produkciju ukomponiranu s današnjim popom. No jednostavno, njemu mjesto tad nije bilo na ljestvici, njegova koncepcija se nikako nije uklapala u cijelu listu koju su činili najbolji trance, house i techno izvođači.
Na svu sreću, godinu kasnije, 2012. Armin vraća svoju titulu zasluženo, ali mu je i zasluženo oduzima Hardwell 2013. Zašto zasluženo ? Hardwell je tada bio u naponu snage. Izdao je svoje ključne trake; svi znamo „Spaceman“ i „Cobru“ i kako su to najbolje progressive house trake pa možda i dan danas. Imao je najbolji set na Ultri u Miamiu, ali i kod nas u Splitu. Nitko mu tad nije bio ravan, pa ni jedan Armin kojeg jako cijenim.
Dolazi 2014. i svi su zapravo u velikoj nedoumici tko će pokupiti nagradu za najboljeg. Armin? On nije pokazao u toj godini sve svoje kvalitete, a Hardwell je daleko od svog zvuka i setova kakvima se proslavio 2013. I nekako smo svi tu 2014. gledali u nedoumici tko će od njih dvoje pokupiti nagradu. Odluka publike, a možda i kupljenih glasova pala je na Hardwella.
Da ne ulazim previše u cijelu listu 2014. godine komentirat ću samo prvih nekoliko mjesta. #2 braća Dimitri Vegas i Like Mike, seriously? Najveći šok ikada na ovoj ljestvici. Jedna braća koja su ambasadori mega popularnog Tomorrowlanda, s eventualno tri potencijalno dobre trake, dok su sve ostale na istu shemu? Tko tu koga? Dakako, kasnije se saznalo kako su kupili glasove, ali i pokrenuli popularne indijske glumice da stavljaju statuse na društvene mreže da ljudi glasaju za njih, pa makar i neki balavi Indijac u tamo nekom selu ne zna za belgijsku braću dao je glas.
Nadalje, u prvih 10 mjesta su se našli i omraženi Guetta, sladunjavi i užasno iritantan Avicii, kao i klaun/slastičar Aoki, Afrojack sa svojim „prdilicama“ i Tiesto koji živi na staroj slavi. No, gdje su Sasha, Oakenfold, Dyk? Svi oni i dalje itekako rade show program gdje god dođu.
Stvar je u tome tko kupuje glasove, tko ima više novaca i tko ima više maloljetne populacije.
Došla je 2015. i svatko tko imalo sluša elektronsku glazbu reći će Garrix je #1. Svaka čast malom, izborio se dobro, muzika mu i je i nije dobra, ali vidi se trud.
Dolazi i taj dan i ŠOK! DIMITRI VEGAS & LIKE MIKE su broj 1! Plakanje od tuge, jada, smijeha, cinizam i sarkazam su na vrhuncu. 3LAU objavljuje tweet prozivajući top 1, dok mu Hardwell odgovara. I saznali smo od kud DV & LM imaju toliko glasova. Jedan dio je kupljen?(bez dokaza), ali sigurno je da su hostele s tabletima tijekom Tomorrowlanda tlačile, kumile i molile ljude za svaki glas za rezidente ovog festivala.
Nije li ovo jadno, patetično i sramotno. Za elektronsku scenu koja ima toliko kvaliteta, potencijala i izvrsnih izvođača. Jednostavno smiješno. A još su jadnija belgijska braća koja misle kako će nešto postići ovim plasmanom. Biti će samo još omraženiji.
Iduće godine ne da neću sudjelovati u glasanju, nego neću ni pratiti vijesti o tome tko je prvi, iz inata. Nema smisla ovakav cirkus,kreveljenje i izopačenost na ovakvoj sceni. U prvih 10 mjesta ove godine našlo se više od 5 uljeza, a oni koji se moraju nalaziti u prvih 10 nalaze se u drugoj polovici. Cox, Ferry Corsten, Daft Punk…nisu li oni oličenje elektronske glazbe kakva treba biti – bez put your f*ckin’ hands up i tih spika? Da, oni su oličenje one fine elektronske glazbe s dušom koja je spajala ljude svih generacija 90-ih i početkom ovog stoljeća.
Pratim Resident Advisor 100 s razlogom. Nije potkupljen, nego publika glasa za ono što voli, za onog tko je najviše donio ovoj sceni u protekloj godini.
One thought on “Cirkus zvan DJ MAG Top 100”
Comments are closed.