Interview: Blacksoul
Osim što je tijekom godina izgradio status jednog od najjačih underground house DJa u Lijepoj našoj, Blacksoul duži niz godina svoju inspiraciju adaptira u studiu, te su njegovi radovi često unutar repertoara DJa poput Erick Morilla, Laurent Garniera, Terry Farleya i mnogih drugih svjetskih faca. Pročitajte što je otkrio u razgovoru za naš portal.
Uz intervju, predstavljamo Vam i specijalni mix istinskog godfathera house glazbe u Hrvata, hvaljenog producenta, promotora i vlasnika Blacksoulmusic etikete – Tomislava Pasaneca aka Blacksoul.
BDC: Pozdrav Tomislave, hvala ti što si pristao na ekskluzivan intervju za web portal Brija Dot Com. Vjerujemo da će našim čitateljima biti drago čuti malo detalja o tebi kao DJ-u, producentu, osnivaču vlastite izdavačke kuće, te prije svega ljubitelja kvalitetne elektronske glazbe.
Moramo odmah priznati na početku, malo smo te istražili i mogli smo zaključiti da si zaista zauzet, kalendar ti se konstantno sastoji od minimalno desetak svirki, a neke od njih su zaista impresivne. Konkretno, uočili smo da si nastupao na najvećem elektronskom eventu/konferenciji u svijetu. Naravno, riječ je o Miami Winter Music Conference manifestaciji. Možeš li malo objasniti kako je to izgledalo, s kime si imao priliku raditi i kako je općenito u Miami-u?
TOM: Mislim da je i bilo vrijeme da kalendar bude popunjen kao što je sada, hahaha. WMC je definitivno najveći svjetski festival – događaj godine na kojem nastupaju uglavnom cijenjena i renomirana svjetska imena koja su napravila nešto za scenu te imena koja uživaju poštovanje industrije. Ovo je bio moj prvi nastup na WMC-u, a ujedno i prvi nastup ikada jednog hrvatskog house DJ-a i producenta, što mi je osobno veliko priznanje za rad u proteklih 16 godina. Uzbuđenje koje je bilo tijekom leta se nije smanjivalo niti kada sam sletio i shvatio kako je stvarno super osjećaj kad si dio svega toga. Svirao sam na 8 evenata, zajedno sa izvođačima poput Tom Novya, Stacy Kidda, Thomas Golda, D.O.N.S.-a, Sharama, David Vendette, Bingo Playersa, Kurd Mavericka, a što se tiče underground dijela tu su bila imena kao što su Patrick Turner, Luke McKeehan, Bryan Jones, DJ Mes, Ken ECB, Phill Weeks, Paul Johnson i mnogi drugi.
Bilo je dosta naporno odraditi 8 svirki u 4 dana al kako narod kaže ‘što se mora nije teško’. :-) Sam Miami je doslovce kao u TV seriji CSI Miami – svi super izgledaju, čak i lutke u izlozima imaju sise veličine 5. Toliku opsjednutost veličinom nisam vidio nigdje drugdje u svijetu. Stalno je nekakva zabava i svaki hotel ima ili terasu ili bazen na kojem su partiji po cijele dane u tjednu festivala. Naravno, postoji i ogromna količina klubova koji također imaju program s ‘bolesnim’ line up-ovima, stoga ako si tamo i ako si ljubitelj elektronske glazbe, moraš dobro odvagnuti i odlučiti gdje otići. Cijene su također takve (bolesne!) – definitivno najskuplji grad u Americi po pitanju cijena smještaja i troškova života.
BDC: Jesi li uspio stupiti u kontakt s nekim od poznatih i tebi impresivnih producenata, postoji li možda mogućnost nekakve studijske suradnje?
TOM: Pa, osim nastupa ideja je i bila da se sto više povežem s ljudima koje sam do sada inače znao samo putem telefona i e-maila. Ja uvijek volim spojiti poslovno s korisnim i moram priznati da sam izmijenio popriličnu hrpu vizitki sa vokalistima, producentima, organizacijama te labelovima. Uspio sam i dogovoriti suradnju s nekoliko vokalista i tekstopisaca te dogovoriti nekoliko dobrih remixeva za 2010. godinu. U svakom slučaju, vrlo sam zadovoljan postignutim, iako ako gledam poslovni dio i dalje smatram da je Amsterdam Dance Event daleko bolji za biznis.
BDC: Kada smo već spomenuli studio, bilo bi u redu reći da se u njemu već dobrih desetak godina odlično snalaziš. Na Beatportu i svim jačim download shopovima je sve više tvojih vlastitih izdanja, kao i remixa koje si radio. Bez ustručavanja možemo reći da si jedno od vodećih produkcijskih imena u Hrvatskoj. Kakav je osjećaj vidjeti svoje ime na top ljestvicama tik uz pionire house glazbe?
TOM: 13 godina, ako ćemo precizno :-). Da, dosta toga se napravilo: negdje preko 100-njak ploča, produkcija, remixeva – prestao sam brojati. Na Beatportu se pojačao kontinuitet zadnje dvije godine jer sada radim puno više glazbe nego prije. Prije 10-ak godina sam sanjao da meni dragi producenti i DJ-i sviraju moju glazbu, a sada su mi te iste osobe dragi prijatelji. Osjećaj je odličan i definitivno mi puno više znači od ikakve love. Užasno sam ponosan na postignuto koliko god to egotrpno zvučalo.
BDC: Nerijetko si surađivao sa mnogih producentima i vokalima, imaš li neke favorite, s kim si zaista uživao raditi, koga bi volio izdvojiti i eventualno pohvaliti?
TOM: Iskustva su različita od onih nemogućih za suradnju do totalno cool osoba. Mislim da mi je i dalje najdraži Rithma – mega talent i odližan vokalist iz San Francisca s kojim je bila uživancija raditi. Od profesionalaca u biznisu moram izdvojiti ekipu s Defecteda (Aaron Ross i Andy Daniel), Olly (D.O.N.S.), Pezzner, meni vrlo draga vokalistica Nica Brooke, te jedan od mojih dragih prijatelja – Gramophonedzie. Od mladih talenata izdvojio bih mađarski duo Jozsef Keller & Pete-R. Kod nas moram izvojiti Pinthu DJa iz Varaždina te Tom & Grade duo koji sam već nekoliko puta ugostio na labelu. Mislim da je lista dosta velika, a isto tako i ‘ban’ lista je ogromna, jer moramo uzeti u obzir da je stvarno puno primadona u biznisu koji misle da su najbolji i ne prihvaćaju kritike.
BDC: Spomenuli smo da si vlasnik izdavačke kuće. Njezino ime je ‘Blacksoul Music’ i egzistira već duži niz godina na sceni. Možeš li našim čitateljima malo podrobnije opisati svoj label, kakav zvuk promovira, tj. po čemu se razlikuje od ostalih izdavačkih kuća?
TOM: Blacksoul Music je izbacio svoje prvo izdanje u jesen 2006. godine i trenutno broji 31 izdanje. Posljednje izdanje je napravio Samir Maslo, a Beatport je isto stavio u ‘Top 10 must hear house tracks’ za ovaj tjedan. U paketu je s remixima koje poptpisuju Gramophonedzie, Dave Floyda & Goran Sa te novi mega talenti iz Budimpešte – Joszef Keller & Pete-R. Do sada sam ugostio preko 60 imena sa svjetske house scene te naravno dao priliku i nekolicini newcomera.
Glazbu koju izdajem je house u svim mogućim podpravcima, a pokušavam izdati i dati šansu kvalitetnoj glazbi bez obzira na to koliko je autor poznat. Ono što mogu izdvojiti je da je hvaliteta glazbe puno bitnija od komercijalnosti i prodaje, te je upravo to i najveća odlika Blacksoul Music-a. Trudim se maksimalno držati svjetski nivo i mislim da to prolazi OK, s obzirom da su label i izdanja na njemu prepoznata i od top imena te od strane online shopova koji redovito svrstavaju Blacksoul Music izdanja u njihove top selekcije u house glazbi.
BDC: Budući da je u Hrvatskoj sve više mladih nada i producenata elektronske glazbe, postoji li mogućnost da se na Blacksoul Music nađu izdanja i takvih imena?
TOM: Uvijek! Dajem priliku svima bez obzira od kuda su, i ako mi se glazba sviđa, to je to! Još uvijek sve demo uradke preslušavam, tako da je potrebno samo poslati kratak info o sebi te link na info@blacksoulmusic.com i možete očekivati iskren odgovor, bio on pozitivan ili negativan.
Smatram da fali iskrenosti ne samo u biznisu, nego i među ljudima. Upravo iz tog razloga preferiram sve reći kako je, ma koliko god to bolno ponekad bilo :-)
BDC: Sjećamo se svi vremena naručivanja ploča i puštanja istih, gdje je DJ mogao jednu ploču vrtiti nekoliko mjeseci. Danas se ista izdanja ne vrte duže od nekoliko tjedana. Mislim da se možemo složiti da trenutno vlada vrijeme hiperprodukcije elektronske glazbe. Kako se snalažiš u toj vrtoglavici, gdje dnevno izađe po nekoliko stotina izdanja?
TOM: Ufff, cca 2 dana tjedno potrošim na preslušavanje novih izdanja. Prvo prođem promo izdanja kojih mi tjedno stigne cca 300-njak, a zatim se bacim na Beatport, Traxsource i Juno. Pokušavam da mi nešto ne promakne, no uvijek se neki track provuče. Skužio sam da je sve manje i manje vremena te da ću morati skratiti vrijeme selekcije kako bih se više stigao baviti produkcijom.
BDC: Kako ocjenjuješ stanje scene u Hrvatskoj? Kao DJ sa mnogo internacionalnog iskustva, možeš li probati povući paralelu između Hrvatske i npr. Mađarske, u kojoj si i često nastupao?
TOM: Scena u HR? Zar to postoji? (hahaha) Dakle, moja ocjena je da scene nema, tj. da svaka ‘birtija’, klub ili diskoteka pušta komercijalni house koji se vrti na radiju, te ‘siluju’ ljude s top 10 imenima. S druge strane, tu je turbo folk. Vjerujem da će sve uskoro propasti jer je to neodrživo. Vjerujem, tj. želim vjerovati da će sve ponovno krenuti od početka, odnosno iz undergrounda. Vani se to sve fino resetiralo i scene su se odvojile, no Mađarska je u sličnim problemima, ali oni ipak nemaju turbo folk :-)
BDC: Kada bi morao birati: Hrvatice ili Mađarice?
TOM: Da snimam porno filmove onda bi bez razmišljanja odabrao Mađaricu (hehehehehehe – djevojka me ovdje mrko pogledala i rekla wtf). Ipak, za djevojku i mog najboljeg prijatelja sam odabrao Amerikanku hrvatskog podrijetla i s time sam potpuno zadovoljan.
BDC: Nekada si se kao DJ zvao Badass, ali već duže vrijeme natupaš pod imenom Blacksoul. Znači li to da si u mlađim danima bio više opak i nabrijan negoli danas? Jesu li godine učinile svoje?
TOM: Ne, nego sam kroz vrijeme shvatio da je sve jedan veliki marketing te da Blacksoul ima daleko bolju prođu i smisao. Također, puno bolje zvuči kada se izgovara. U ovom ‘prokletom’ biznisu marketing je, nažalost, puno bitniji od glazbe.
BDC: Što je sljedeće na rasporedu Blacksoula? Bliži se ljeto, vjerujemo da stižu ponude za nastupe na Jadranu. Koje klubove/organizatore u Hrvatskoj izdvajaš i preporučaš svakom kolegi?
TOM: Novi singl, tj. remake mog singla ‘Not Another Love Song’ u suradnji s planetarno popularnim Gramophonedzieom, koji će biti bomba. Tu je i drugi singl koji je gotov, ali se čeka vokal. Mislim da će se dosta ljudi iznenaditi kada čuju.
Od klubova ovdje bi, kako bi rekli ‘papci’ u saboru, ostao suzdržan i ziheraški pričekao s odgovorom, dok se neke stvari ne potvrde. U pregovorima sam sa nekoliko klubova i posla će biti s obzirom da su već neki datumi u jesen popunjeni.
BDC: Na kraju se možemo malo i osvrnuti na mix koji si pripremio ekskluzivno za BDC. Podsjećamo, ovo je drugi ekskluzivan mix koji si radio za naš portal – prvi smo predstavili u proljeće 2008. godine. Što si nam ovoga puta priredio? Koliko se ovaj zvuk razlikuje od onoga od prije dvije godine?
TOM: Moj zvuk se konstantno nadograđuje i volim adaptirati u mix sve što mi se sviđa. Pratim trendove, ali bez obzira na sve trudim se imati svoj univerzalni potpis. Mix predstavlja ono što ja trenutno produciram i osjećam.
BDC: Hvala na ovom kratkom razgovoru i mixu, nadamo se skorom druženju i sve najbolje u karijeri ;-)
TOM: Hvala i Vama na intervjuu.
Razgovarao: Marko Felinger, Brija Dot Com
Blacksoul Guestmix – Ekskluzivno za BRIJA.COM portal
1. Quentin Harris – Do The Right Thing – Strictly Rhythm
2. Soneec ft Todd Williams – Aura – (Blacksoul Remix) – LIP Records
3. Aaron Ross – Showtime (Laurer & Canard Remix) – Blacksoul Music
4. Mark Trophy & Sonny Wharton – Discotech (Modaal & Andy Gramm Remix) – Blacksoul Music
5. Lovebirds – The Ride – Knee Deep
6. Conan Liquid – The Method – Blacksoul Music
7. Funkagenda – Afterclub (Riva Starr Remix) – Toolroom
8. Beaten Soul ft Nica Brooke – In The Right Now (Blacksoul Reconstruction) – Blacksoul Music
9. Dennis Ferrer vs Graham Sahara – Hey Hey (Born To Funk ReEdit) – White
10. Reboot – Enjoy Music (Dj Chus & Rob Mirage Remix ) – Stereo
11. Samir Maslo – In My House (Gramophonedzie Remix) – Blacksoul Music
12. Dj PP – I Want You – Promo
DOWNLOAD!
Info:
http://www.blacksoulmusic.com
http://www.facebook.com/blacksoulmusic
http://www.youtube.com/blacksoulmuzik
http://www.myspace.com/tomblacksoul
One thought on “Interview: Blacksoul”
Comments are closed.