Kiril Džajkovski: Želim surađivati s Manu Chaom na elektro-balkanskom eksperimentu
Poznati makedonski glazbenik i producent Kiril Džajkovski ponovno dolazi u Zagreb gdje će 27. siječnja pred punim Aquariusom sigurno oduševiti novim pjesmama. Kako je Kiril nedavno završio rad na svom novom albumu, a najavio je i rad na nekoliko filmova, zamolili smo ga da nam otkrije svoje želje i planove za budućnost.
Nacional.hr: Dolazite u Zagreb po prvi put nakon T-Mobile INmusic Festivala. Ovoga puta nećete sudjelovati na festivalu već održati vlastiti koncert. Što pripremate zagrebačkoj publici?
Za razliku od zadnjeg puta kad sam imao solo nastup u Aquariusu, ovaj put dolazim sa bendom. Samnom su opet trubači iz Serdžuk Orkestra, kao i ostali glazbenici koji su standardni dio mog benda, a po prvi put tu je i pjevač/MC iz Engleske Ras Tweed. Ras zadnjih godina nastupa sa Kruder i Dorfmeister-om, a inače je bio član bendova Rockers Hi Fi i Overproof Soundsystem.
Nacional.hr: Nedavno ste predstavili novi singl i video “Raise up your hand” koji ste napravili u suradnji sa Ras Tweedom. Kako je došlo do te suradnje?
Ras-a sam upoznao prošle godine upravo u Zagrebu kad je gostovao na T-Mobile INmusic festivalu. Tada smo smo se dogovorili da surađujemo na mom novom albumu i mogu reći da je ispalo veoma uspješno. Snimili smo par stvari, napravili smo video spot za ‘Raise Up Your Hand’ i mogu reći da je reakcija publike do sada bila izvrsna. Na ovoj pjesmi je specijalni gost i kraljica romske glazbe, Esma Redžepova, koja je i bila prvobitna inspiracija u skladanju ove teme.
Nacional.hr: Završili ste rad na novom albumu. Kada ga možemo očekivati u prodaji? Recite nam nešto o njemu.
Na ovom albumu ima puno gostiju, prije svega vokalnih. Zanimalo me eksperimentiranje sa utjecajima modernog, urbanog zvuka, pa je vokalni dio najviše inspiriran hip hop-om, dub-om i dancehall-om. Inače u osnovi nastavljam moj dosadašnji koncept kombiniranja elektronike i etno elemenata, opet na jednom veoma eklektičnom nivou, bez striktnih žanrovskih opredjeljenja. Album će se pojaviti uskoro, upravo dogovaramo detalje oko distribucije, kao i koncertne promocije.
Nacional.hr: Kako birate ljude s kojima ćete surađivati?
Nema posebnih pravila. Komunikacija se uvijek nekako stvori na spontani način, polazeći prije svega od ideja i koncepta suradnje, a svakako i od muzičkih predispozicija. U svom bendu imam glazbenike koji su članovi makedonske filharmonije, veoma cijenjeni studijski glazbenici i multi instrumentalisti i zato uvijek kažem da sam jako ponosan što imam takvu ekipu koja me prati uživo.
Nacional.hr: Postoji li neki glazbenik s kojim biste posebno voljeli surađivati na nekom projektu? Ako da, tko i zašto?
Kiril je nastupao na T-Mobile INmusic festivaluIma puno glazbenika sa kojima bi htio surađivati, ali evo kad bi trebao izdvojiti jednog možda bi to bio Manu Chao. Mislim da bi bila interesntna kombinacija uklopiti njegov glas i uopće glazbeni izraz u neku kombinaciju elektro-balkanskog eksperimenta.
Nacional.hr: Često nastupate na festivalima. Gdje vam je bio najdraži nastup i zašto?
Festivalski nastupi su zaista nešto posebno. Imao sam zadovoljstvo svirati na svim najvećim balkanskim festivalima, uključujući i dva puta na T-Mobile INmusic festivalu u Zagrebu. Zaista mi je bilo drago što nas je publika svugdje odlično prihvatila i sva ta iskustva su fenomenalna. Opet, teško je izdvojiti, ali evo spomenuti ću dva, a to su Exit festival 2006, najviše zbog toga što je to bilo prvi put da nastupim u jednoj većoj, bendovskoj varijanti i T-Mobile INmusic Festival 2008 gdje sam po prvi put nastupio sa Serdžuk Orkestrom i osjetio predivnu reakciju publike na kombinaciju sa puhačkim instrumentima, a gdje sam i prvi put imao vokalnog gosta, TK Wonder iz New Yorka.
Nacional.hr: Kako nastaje vaša glazba? Kako je uopće nastala ideja o spoju tradicionalnog i modernog?
Zanimalo me napraviti spoj makedonskog folklora i moderne elektronike. Uvijek sam mislio da je taj melos melodijski i ritmički vrlo podatan za uklopljavanje u elektro glazbene trendove, dajući jednu posebnu, pomalo i misticnu dimenziju tom novom, urbanom, klubskom zvuku koji pocinje svoju revoluciju ranih devedesetih. Mislim da je uticaj etno elemenata bio generalno vrlo važan za elektronsku glazbu, kao dub i reggae iz Jamajke ili klasični blues iz Amerike, pa do orijentalnih zvukova bliskog Istoka i Azije. Kad sam ovo počeo raditi na mene su imali veliki utjecaj elektronski projekti eklektičnog karaktera, koji su koristili world music elemente na jedan suptilan, a opet vrlo upečatljiv način. Prije svega ljudi kao Leftfield, Transglobal Underground ili londonska Asian Underground scena.
Nacional.hr: Kako to da ste se odlučili na nastup sa bendom? Elektronička glazba obično se ne izvodi na taj način?
Ta kombinacija živih nastupa sa bendom je upravo bila prirodan nastavak glazbenog koncepta spajanja dviju stvari, pa sam zato i htio da se uživo osjeti taj zvuk spajanja elektronike i prirodnih instrumenata. A sa novim materijalom i prisustvom vokala, želim uživo uklopiti i pjevača/MC-ja, pa na neki način i zaokružiti postavu za žive nastupe koju smatram da na pravi način pretstavlja ono što radim zadnjih nekoliko godina.
Nacional.hr: Završili ste album. Što je sljedeće?
Mislim da će se najveći dio koncertne promocije tog materijala desiti tokom ovog ljeta. U međuvremenu početi ću raditi na glazbi za jedan, a možda i dva filmska projekta. U toku su dogovori oko post produkcijske organizacije, tako da ću sljedećih nekoliko mjeseci biti zaokupljen filmskom magijom. Ima šanse da opet radim glazbu i za jedan hrvatski dokumentarac, pa ću o tome razgovarati sa redateljem baš kad budem u Zagrebu krajem mjeseca.
Autor: Martina Čizmić, Nacional.hr