Browse By

Label ili ne?

Može li se obistiniti izjava pojedinih ljudi kako je labelovima odzvonilo? Ne znam postoji li itko danas a da nije čuo za Arctic Monkeys. Sheffieldski bend je uspio u jednoj vrlo zanimljivoj stvari koja se tiče i trance glazbe. Naime, bend je skupio ogromnu količinu obožavatelja čak i prije nego što su izdali svoj prvi singl uopće! Kako je to moguće?
Vrlo Jednostavno (c).
Dečki su iskoristili blagodati 21. stoljeća i pristup mediju koji najbrže i najučinkovitije, a u isto vrijeme i najjeftinije, može poslužiti promociji mladog benda – Internet. Promovirali su svoju glazbu, pažljivo skupljali kritike i ideje i polako oblikovali svoj zvuk, ispipavajući bilo publike. Nakon što su otkrili što ljude pogađa točno u žicu, snimili su album. Ostalo je povijest.
Ono čega se mi ovdje dotičemo jest mogućnost izumiranja labelova. Kako je to moguće?
Vrlo Jednostavno (c).
Digitalna tehnologija dovela nas je do toga da jedan Producent može isproducirati pjesmu i poslati ju nekom DJu koji više ne mora čekati da se ta pjesma tiska na ploči i izda, već ju korištenjem CD playera ili vinil emulacijskog softvera može zavrtjeti i bez da ikog iz izdavačke kuće išta pita. Svakim novim izdanjem koje dosegne playlistu svakog poznatijeg DJa, Producent je sve priznatiji i sve više ljudi dolazi do njegove glazbe koju on promovira i putem interneta, tako oblikujući svoju publiku. I sad je naš producent vrlo zadovoljan razvojem situacije: DJevi ga vole, publika ga obožava, budući da i jedni i drugi imaju višestruke načine pristupa Producentu.
No, i publici je sve jasnije da su primjerice top ljestvice zapravo marketinški trik koji služi za povećanje prodaje. Međutim, kad producent dosegne svoj kraj mogućnosti što se hardvera/softvera tiče, dolazi u prilično zamršenu situaciju, koja se još više komplicira ako ispadne da je naš producent ujedno i DJ. Još ako odluči kreirati neki projekt kojeg više ne može održavati sam na životu, prije ili kasnije morat će se okrenuti nekom labelu. Kako je to moguće?
Vrlo Jednostavno (c).
Labelovi imaju ono što je bitno: Debeli novčanik, raširenu mrežu prodavnica (preko izdavačke kuće), pristup pogonu za masovnu proizvodnju glazbenih medija (preko izdavačke kuće), pristup još većem broju DJeva, booking agenciju… i ne zaboravimo da kroz sve to, kroz dobru prodaju i promociju glazbe i naš producent dobije pokoji dinar za novi sako i novu opremu kojom može obogatiti svoj zvuk i svoje radove. Isto tako, tim putem naš producent ne mora razbijati glavu poslovnim problemima jer ima jedan cijeli tim koji će to odraditi za njega, pa se može posvetiti onome što najbolje zna i zbog čeg je zapravo u svemu ovome – kreiranju glazbe.
No, očekivati od labela da izvuče producenta kad ovaj zapadne u neku krizu baš i nije realno. Srećom, na tržištu postoji labelova koji su otvoreni prema novim talentima i spremni im pomoći u promociji radova. I u tom svijetu možemo parafrazirati jednu poznatu izreku – pomozi si sam, pa će ti i label pomoći…
Labelovi su tu, i bit će još neko vrijeme… Ali ovo nipošto nije kraj priče.
R.M.