Predstavljen program 12. Motovun Film Festivala!
Ovogodišnje, dvanaesto izdanje Motovun Film Festivala održat će se srpnja od 26. do 30. srpnja u pitoreskom istarskom gradiću Motovunu, 277 metara iznad mora.
Već tradicionalna četiri motovunska kina u pet će festivalskih dana izbrojati čak 75 projekcija! Glavni program obuhvaća 27 dugometražnih filmova koji daju uvid u ponajbolje filmove iz svijeta i regije, kombinirajući višestruko nagrađene sa onim manje poznatim naslovima. Festival počinjemo filmom koji govori o korupciji, ekranizirajući istinitu aferu u kojoj neki tip uzima proviziju za izmišljene građevinske radove, a završavamo dokumentarcem koji govori o potpunoj propasti nekada moćne utvrde kapitalizma, američke auto-industrije u Detroitu. Između te dvije vrlo jasne slike današnjeg svijeta, smjestili smo program koji istodobno želi biti i zabrinut i bezbrižan, koji je sastavljen od lijepih priča i angažiranih filmova. U programu imamo velike svjetske hitova, kao što je film snimljen po prvom romanu trilogije ‘Millenium’, ‘Muškarci koji mrze žene“’, ali i malih, toplih i uglavnom nepoznatih filmova, te posve neobičnih kao što je dokumentarac ‘Bebe’ koji govori o prvoj godini života četiri tek rođena čovjeka na četiri posve suprotne strane svijeta. Program smo ponovo slagali spajajući različitosti, od radikalnih umjetničkih iskoraka, do filmova koji su rađeni za publiku i dobro raspoloženje. Kao šlag na torti doista bogatog programa tu su gosti festivala, doista jaka reprezentacija velikih filmskih imena, i s ponosom ističemo da u Motovunu, unatoč teškoj godini, dugo nije bilo ovoliko gostiju, izjavio je direktor festivala Igor Mirković.
Ovogodišnja Zemlja partner je susjedna Slovenija, pa će tako kroz program Novi slovenski film biti predstavljeni ponajbolji naslovi slovenske kinematrografije u posljednjih dvadeset godina u izboru Jurice Pavičića. Pored toga, predstavljamo i niz kratkih i dokumentarnih filmova, ali i retrospektivu filmova legendarnog slovenskog redatelja i filmskog snimatelja Karpe Aćimovića – Godine, koji ove godine I predsjedava glavnim festivalskim žirijem.
Nagrada 50 godina, koju svake godine dodjeljujemo velikanima koji su više od pola stoljeća posvetili rada na filmu, ove godine ide u ruke hrvatskoj kaskaderskoj legendi Ivi Krištofu. Kao simbol nadarene generacije kaskadera koja se formirala šezdesetih, Krištof je prošao kroz nebrojeni niz filmskih projekata – od ‘Winnetoua’ preko ‘Bitke na Neretvi’ pa sve do ‘Gladijator’.
A kao što je već najavljeno, posebnim priznanjem MOTOVUN MAVERICK AWARD ove će godine biti nagrađen član legendarne umjetničke skupine Leteći cirkus Monthyja Phytona – Terry Jones. Ovaj velški komičar, scenarist, glumac, redatelj, pisac, politički komentator, uz Michaela Palina najzaslužniji je za čuvene skečeve slavne komičarske šestorke. Režirao je većinu njihovih filmova – ‘Monty Phyton i Sveti Gral’, ‘Monty Phyton: smisao života’ i ‘Brianov život’. U filmskom svijetu vjerojatno nema umjetničke skupine koja je bila presudnija za oblikovanje smisla za humor generacija diljem svijeta. Upravo iz tog razloga, za nagradu kojom se slavi neukalupljenost teško je naći prikladnijeg dobitnika Terryja Jonesa.
A osim Jonesa, Motovun će u posljednjem tjednu srpnja ove godine pohoditi još niz filmaša svjetskog glasa: na festival stiže i Julien Temple, najznačajniji britanski rock dokumentarist koji je postao legenda svojim ranim radovima sa Sex Pistolsima. Osim režiranja tri filma o spomenutim Pistolsima, Temple je snimao i The Clash, te posmrtno dokumentirao život i djelo njihova frontmena Joe Strummera. Režirao je i nekoliko glazbenih komedija i drama surađujući sa Davidom Bowiem, Sade, Mickeyem Rourkeom, Tupacom Shakurom i mnogim drugima.
Razvan Radulescu još je jedan od ovogodišnjih motovunskih filmskih gostiju; ovaj predvodnik i ključni scenarist rumunjskog novog vala surađivao je na scenarijima za niz rumnjskih filmova – ‘Smrt gospodina Lazarescua’, ‘Papir će biti plav’, ‘Boogie’, ‘4 mjeseca, 3 tjedna, 2 dana’. U posebnom programu posvećenom Radulescuu prikazujemo njegov posljednji film koji je ujedno njegov redateljski prvijenac ‘Prije svega, Felicia’, zatim scenaristički prvijenac ‘Stuff and Dough’ te posljednji film za koji je pisao scenarij – ‘Utorak prije Božića’.
A pored izvanrednih filmskih gostiju, ključna novost ovogodišnjeg izdanja je i nova nagrada Bauer koja se dodjeljuje najboljem filmu godine iz sedam kinematografija u regiji: Bosne i Hercegovine, Crne Gore, Hrvatske, Kosova, Makedonije, Slovenije i Srbije. Cjelokupna godišnja produkcija ovih kinematografija prolazi kroz dvostruki proces selekcije: najprije filmovi odabiru izbornici, a zatim odabrane ocjenjuje četrnaestoročlano izborno tijelo filmskih profesionalaca koji dolaze iz svih zemalja koje nagrada pokriva. U glasovanju u dva kruga na kraju će ostati tri finalista, koje prikazujemo u programu festivala. Najbolji od najboljih izabrat će posebni žiri profesionalaca u sastavu: Namik Kabil, Branko Baletić, Rajko Grlić, Isa Qosja, Darko Mitrevski, Radko Polić i Srđan Dragojević.
Još je jedna novost po pitanju ovogodišnjih nagrada – već niz godina Motovun Film Festival dodjeljuje nagrade za filmove koji svojom temom upozoravaju na društvene probleme – dosad je to bila nagrada za najbolji film koji se bavi problemom zaštite ljudskih prava. Ove ćemo godine otići korak dalje i biti još određeniji – dodjeljujemo Nepotkupljvu nagradu – za najbolji film koji tretira problem korupcije. Vijesti koje su mediji prenosili prošlih mjeseci daju našoj nagradi smisao postojanja i aktualnost, a sudeći po bogatoj ponudi filmova – plave koverte i novac koji se dodaje ispod stola globalni su problem. Najbolji film MFF će odabrati u suradnji s Transparency International Hrvatska, a sponzor nagrade je Siemens.
A angažirani ostajemo i kod slaganja programa: ove godine pokreće novi program, a riječ je o aktivističkom i socijalno angažiranom filmu. U pet filmskih termina u Još manjem kinu prikazat ćemo različite pristupe angažmanu kroz video i film – od jeftinih i jednostavnih reportaža koje su snimali sami aktivisti i koji na lokalnoj razini zamjenjuju ili nadopunjavaju često lijene, plitke i nezainteresirane mainstream medije – do visoko produciranih angažiranih dokumentaraca, selektiranih sa najvećih svjetskih festivala.