Browse By

Završio četvrti Atlantis Festival


Proteklih dana Atlantis Festival dvama je glazbenim večerima, jednom kulturnom i natjecanjem u skateboardingu zaključio svoje četvrto izdanje.
U srijedu je festival otvoren predstavljanjem izložbe španjolskog likovnog umjetnika Alexa Trochuta u nekadašnjoj gradskoj Sveučilišnoj knjižnici, dok se u četvrtak skateboard natjecanje održalo u neposrednoj blizini – u parku Đardinu. Izložba još uvijek traje, te je otvorena za sve posjetitelje do 11. kolovoza u vremenu od 11 do 20 sati.
U glazbenom dijelu programa slušali smo splitske nade Alkemiju i Mondo Kick. Po prvi puta u karijeri s odličnim autorskim stvarima i neobičnim karaoke – cover pristupom u obradama trenutačnih svjestkih electro – pop hitova publici se predstavio dvočlani domaći projekt Nipplepeople. Dvama ženskim vokalima pojačanim jednim MC-jem, moćnim broken i breakbeat ritmovima te bogatim podlogama koje prizivaju house glazbu ranih devedesetih oduševili su beogradski dub – danceri Mistake Mistake. Od stranih zvijezda nastupili su prije svih Thieves Like Us, psihodelična švedsko – američka kombinacija koja uživo zvuči moćnije i uvjerljivije no na studijskim snimkama globalnih hit singleova „Drugs In My Body“, „Your Heart Feels“ i „Desire“. Prvu je večer pred pljuskom okupanom najvjernijom publikom zaključio vrhunski audiovizualni show berlinskog elektroničkog maga Apparata koji je zbog moguće štete na opremi uzrokovane atmosferskim ne-prilikama bio nešto kraći no što su željni fanovi ispred pozornice zahtijevali, pogotovo nakon izvedbe himničke skladbe „Rusty Nails“.
Kao pravi nosioci festivala donekle neočekivano isplivali su upravo domaći izvođači Let 3 i Lollobrigida. Letovci su probranim „režućim“ novo-starim repertoarom, kao i uvijek respektom i iskrenim i potpunim pristupom publici i svirci podsjetili na sebe kao neprikosnovene vladare hrvatske scene posljednjih 20 godina. Curke su pak u nemogućim uvjetima upravo jesenje kišne nevere iznijele nevjerojatnu koncertnu energiju, glazbenu vedrinu i rasplesale do tad snuždeni auditorij pokislih Gripa prve večeri. Vrhunac Festivala, po mnogima je, uz progresivan i impresivan Apparatov set, bio upravo nastup njujorškog disco-punk dvojca Shy Child. Svirkom koju krasi najbolja manira vokalne ekspresije Tears For Fearsa, tvrdih, na bubnju odsviranih plesnih ritmova i bijesne elektronike korištenih sekvencera, emulatora i ostale bogate opreme njujorčani su ko dio svoje beskonačno duge svjetske turneje zakucali hitove s albuma „Liquid Love“. Istoimena numera, zatim „Disconnected“, „Summer“ te vrhunske „The Noise Won’t Stop“ i „Take Us Apart“ u izvedbi prekapacitiranih mladih umjetnika upoznale su publiku s nešto inteligentnijim ritmovima nove svjetske scene plesne glazbe. Festival su zaključili splitski aduti globalne elektronike Symbol One dugim DJ setom koji je kreativno objedinio raznorodne žanrove, od matičnog electra, avangardnih harmonija, bogatih vokalnih uzoraka sve do tribal i minimal elemenata.
Za zaključiti je kako je u 2010. ojačana kadrovska i materijalna baza koja bi Atlantis u budućnosti trebala iznijeti kao najjači splitski festivalski proizvod. Na taj će način on vrlo brzo uhvatiti priključak s ostalim regionalnim zbivanjima iste vrste, poput riječke Hartere, zagrebačkog InMusica, sve jačeg banjalučkog Demo Festa.